Ma Emma névnapja van, holnap Konrád, Tivadar napja lesz.

Mai dátum: 2024 április 19.

A A A

-kettő az egyben: kirándulás és nyelvtanulás…-

Iskolánk diákjai június végén hosszú hónapok óta várt 8 napos angliai buszos kiránduláson vettek részt.
Utunk során Németország déli részén megtekintettük a festői környezetben álló Walt Disney-t is megihlető mesebeli Neuschwanstein és Hohenschwangau kastélyt, illetve eljutottunk Berchtesgaden vidékének történelmi kilátóhelyére, a Sasfészekbe is.

Komppal keltünk át a La Manche csatornán. A nyílt fedélzeten, a szeles időjárás ellenére tiszta, gyönyörű kilátásunk volt. Félúton látszottak még Franciaország partvidékei és már a doveri sziklák is. Első angliai utunk a jellegzetes angol városkába, Canterburybe vezetett, ahol megcsodálhattuk a különféle építészeti stílusokat magába foglaló, hatalmas katedrálist, amely nagyon híres zarándokhely.
A hét során rengeteg izgalmas és világhíres helyet kerestünk fel.
A fővárosban a Westminster negyed nevezettességeivel ismerkedtünk először: a Big Ben, a híres Westminster Abbey, a miniszterelnöki rezidencia (10 Downing Street), a Buckingham Palota, a Piccadilly Circus vagy éppen a mókusokkal teli St. James Park.

Ellátogattunk a világhírű Madame Tussaud’s Panoptikumba, ahol mindenki készíthetett egy közös fotót kedvenc ismert emberével. Itt nem csak a hírességek viaszból készült szobrait nézhettük meg, hanem részt vettünk egy angliai időutazáson, régi taxiban ülve, majd egy 4D-s filmet néztünk meg, melyben Marvel szuperhősei megmentik a királynő palotáját és Londont.

Megtekintettük a világszínvonalú természettudományi gyűjteményt bemutató Natural History Museum-ot, ami kétségkívül hatalmas élmény volt. Azonban az idő szűkében nem volt lehetőségünk az egészet felfedezni. A múzeum sajátossága, hogy rendkívül interaktív.
A másik világhírű múzeum, amelyben tiszteletünket tettük, a British Museum, mely páratlan gyűjteménnyel rendelkezik.
A hatalmas múzeumok bejárása közben volt lehetőségünk a londoni bevásárló utcák legnagyobbikára is eljutni. Az Oxford Street lenyűgöző méreteivel és sokszínűségével párját ritkítja Európában.

Ültünk a London Eye óriáskeréken is, ami csodálatos panorámát adva még jobban elvarázsolta a gyerekeket. Ez a program kiegészülve egy négydimenziós moziélménnyel kétségkívül a nap fénypontja volt.
Utolsó londoni napunkon a Tower Bridge-ben és a Towerben őrzött koronaékszerekben gyönyörködtünk.
Mindent láttak diákjaink Londonból, amit eddig csak a televízióból vagy a könyvekből ismertek, földrajzi-, történelmi-, művészeti ismereteket szereztek és nem utolsó sorban próbára tehették meglévő angol nyelvtudásukat.

Hazafelé tartó hosszú utunk során egy napot Párizsban töltöttünk, ahol megnéztük a város nevezetességeit – Eiffel torony, Sacre Coeur Bazilika, Notre-Dame, Louvre – hajóztunk a Szajnán és megérezhettük a labdarúgó EB hangulatát.

Azt hiszem, minden további nélkül jelenthetem ki, hogy minden résztvevő szívesen megismételné ezt a kirándulást, ha tehetné, mert nehéz elszakadni egy olyan helyről, ahol valóban jól érzi magát az ember.
Külön öröm volt számomra, hogy diákjaink az iskolában szerzett nyelvtudásukat sikeresen kamatoztatták.